Scadenta intretinere

9 decembrie
casierie & online

Luni, 18 Iunie 2018, a avut loc Adunarea Generala in cadrul Asociatiilor de Proprietari din cartierul rezidential Militari Residence.

S-a inregistrat cea mai buna prezenta de pana acum si anume: Numarul de proprietari prezenti: 138. Imputerniciri: 60

Totusi prezenta a fost mult sub cvorumul necesar, motiv pentru care deciziile vor fi votate si luate la reconvocare. Va fi interesant de urmarit raportul voturilor pro/contra intre participantii din sala si a imputernicirilor.

Asteptam cu nerabdare sa vedem cum evolueaza lucrurile si va asteptam in numar cat mai mare la Adunarea Generala din 25 Iunie 2018.

Doar participand activ la adunarile generale si implicandu-va puteti sa imbunatatiti situatia din cartier si sa evitatati sa decida altii ce anume trebuie sa platiti.

Concluziile generale sunt : strangerea mai multor bani din toate sursele posibile (fond rulment, fond reparatii, fond de investitii, fond de deszapezire, etc) Locuitorii MR asteapta argumentele si planul aferent.

Subiectele Adunarii Generale din 18 Iunie se pot regasi mai jos.

PREZENTAREA BUGETULUI DE VENITURI SI CHELTUIELI

Nu s-a prezentat din motive necunoscute.

ALEGEREA STRUCTURII DE CONDUCERE

Citand din discurs trebuie sa alegem o structura noua sau…..o structura noua.

Functiile disponibile:
• Presedinte al Asociatiei de Proprietari
• Membru Comitet Executiv
• Cenzori

Concluzie: Daca va considerati pregatit(a) pentru una din aceste functii si va doriti sa faceti diferenta, va rugam sa urmati toti pasii necesari pentru a candida. Mai multe informatii puteti solicita la Asociatia de Proprietari

STABILIREA CUANTUMULUI FONDULUI DE REPARATII

Nu s-au oferit detalii clare pentru necesitatea cresterii fondului de reparatii. Nu au fost aduse cifre exacte sau liste concrete de reparatii efectuate care sa reflecte situatia fondului de reparatii la zi si implicit necesitatea cresterii cuantumului acestuia.

Inainte de a vota pro sau contra maririi fondului de reparatii va sugeram sa cereti detalii despre situatia fondului de reparatii pentru blocul vostru: 1. Cati bani s-au strans in total. 2. Cati s-au cheltuit. 3. Pe ce anume s-au cheltuit. 4. Care sunt nevoile imediate de reparatii ce duc la necesitatea cresterii fondului de reparatii, etc.

De altfel, necesitatea modificarii cuantumului fondului de reparatii NU exista deoarece modul de recuperare a sumelor pentru reparatii neprevazute si ce depasesc fondul existent este urmatorul: după planificarea lucrării, în listele de plată lunare, în rate, suma se introduce la plată astfel că fiecare apartament în funcţie de cota parte indiviză va avea de plată o sumă de bani. În situaţia în care asociaţia are constituit fond de reparaţii, suma aferentă lucrării/investiţiei se poate scădea din acest fond.

Concluzie:  NU este necesara vreo modificare a cuantumului fondului de reparatii existent.

STABILIREA CUANTUMULUI FONDULUI DE RULMENT

Dupa cum stiti deja, pana in acest moment cuantumul fondului de rulment a fost de 100 RON indiferent de valoarea intretinerii lunare.

Legea spune ca: Valoarea fondului de rulment trebuie sa fie egala cu suma corespunzatoare acoperirii cheltuielilor lunare, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, dintr-un an calendaristic. Fiecare proprietar beneficiaza de propriul fond de rulment pentru acoperirea cheltuielilor curente, asa cum s-a stabilit de Adunarea Generala a Proprietarilor.

Astfel Asociatia de Proprietari doreste sa aplice legea. Dar nu pentru toti.

Supriza vine de la afirmatia presedintelui cum ca pragul minim va fi de 100 RON. Astfel acelasi articol de lege se va aplica doar celor cu o intretinere de peste 100 RON. Cei ce au intretinerea sub 100 RON nu vor primi banii inapoi in cazul in care au platit deja sau vor trebui sa plateasca mai mult decat prevede legea in cazul celor ce nu au platit inca.

De ce nu se aplica articolul din lege in mod egal pentru toti proprietarii din Asociatie este greu de spus deoarece nu s-au oferit informatii suplimentare si nici baza legala. Doar ca legea trebuie aplicata pentru toti in acelasi mod.

Concluzie: Este necesar ca procesul de creare si mentinere a fondului de rulment sa fie conform legii, astfel este necesara aceasta schimbare. Dar legea trebuie aplicata in acelasi mod pentru toti proprietarii.

INFIINTAREA FONDULUI DE INVESTITII

Cel mai invocat motiv si practic singurul a fost necesitatea reparatiilor din parcurile din cartier.

Locuitorii MR trenuie sa cunoasca necesitatile exacte, care sunt costurile si  care sunt ofertele primite de la furnizori.

De altfel, un fond de investitii nu poate fi similar cu un impozit si platit continuu pentru o perioada nedeterminata.

S-a mentionat valoarea de 7 lei de apartament pe luna. La 6651 de apartamente se strang 46.557 pe luna = 558.684 RON pe an. Este o suma cam mare pentru cateva parculete si “etc”

De buna credinta si legal ar fi sa se indeplineasca urmatoarele conditii legale:
• Sa se faca un studiu cu necesitatile cartierului
• Sa se faca un plan concret de achizitii si strangerea celor mai bune oferte
• Planul detaliat si ofertele trebuie prezentate si aprobate in cadrul Adunarii Generale a Proprietarilor
• Se va pune la punct modul legal de creare a acestor fonduri incluzand punctele de mai sus, suma ce revine fiecarui locatar, perioda de achitare, etc.

De asemenea raman intrebarile valide din partea mai multor locatari din cartier: 1. daca nu am copii de ce sa platesc? daca se aduc prejudicii de catre persoanele ce nu locuiesc in cartier cum se procedeaza? de ce platim noi si este folosit de oameni ce nu sunt proprietari in cartier?

Concluzie: Fondul de investitii nu este obligatoriu ci unul optional. Proprietarii pot decide daca este necesar un astfel de fond bazandu-se pe informatii concrete: 1. Scopul strangerii banilor. 2. Pretul 3. Perioada de strangere a resurselor financiare. 4. Cat revine fiecarui proprietar. 5. Modul exact de strangere a banilor.

RESTANTIERI

S-a confirmat suma totala de aproape un million RON (pe listele lunii Aprilie).

Numarul de dosare create pe toata perioada anului 2017 este de 26. Pentru 2018 fie nu sunt dosare depuse fie nu s-a comunicat la AG.
Avand in vedere situatia restantelor si numarul de dosare depuse nu este de mirare ca restantele cresc continuu.

De altfel, s-a adus o comparatie hilara unde sau comparat doua perioade (ultimii doi ani si inainte) astfel dorindu-se sa se mentioneze ca cresterea restantelor a existat si inainte. Din asta intelegem ca este “normal” ca restantele sa creasca continuu si totul decurge conform planului. Este “normal” sa platim salariile si sa se continue cu actiunile insuficiente impotriva restantierilor si implicit suma sa creasca.

Pentru a elimina “argumentul” ca suma totala de restante creste doar datorita afilierii blocurilor noi, calculele arata: luand in calcul doar blocurile prezente in asociatie in 2016 suma a crescut cu aproximativ 130.000 RON fata de 2016

Concluzie: Fara masuri mai prompte suma totala a restantelor va continua sa creasca si riscam sa intram in incapacitate de plata. Solutiile sunt cunoscute: Somatii + Trimiterea in instanta dupa 90 de zile de neplata respectand legislatia in vigoare.

FOND DESZAPEZIRE

S-a confirmat ce am auzit si zis si noi. In iarna 2017 – 2018 deszapezirea s-a efectuat cu ajutorul firmei de salubritate astfel nefiind necesar vreun fond suplimentar de deszapezire.

Totusi, s-a adus din nou in discutie si propus sa fie votat un fond de deszapezire. Este ridicol sa cream si sa cerem bani de la locatari pentru un serviciu deja existent si oferit de catre firma de salubritate in pretul platit deja.

Concluzie: Avand in vedere ca exista deja acest serviciu, crearea unui astfel de fond NU este necesara.

Oricare ar fi preferintele voastre, va sugeram sa veniti la reconvocare pentru a clarifica orice nelamurire aveti si sa nu lasati pe altii sa decida in locul vostru.

MRESIDENCE.ro

2018-06-22T20:41:54+00:00

Despre noi

Pagina comunitatii Militari Residence. Sustinem dreptul la vot si initiativa & implicarea & bunastarea in comuna Chiajna.

Contact Info

Militari Residence

Web: MRESIDENCE.ro