Dezbatere publica – Militari Residence

Dupa tentativa de a crea noi taxe in Militari Residence fara vreun plan bine definit si nici macar fara a se consulta toti membri CEx, se pare ca locatarii vor avea sansa de a primi toate informatiile aferente in cadrul unei noi adunari generale (conform anuntului pus de Asociatie in momentul anularii convocarilor/reconvocarilor ramase).

Conform discutiilor ulterioare s-a aflat ca nu toti membri ai Comitetului Executiv au fost informati sau consultati despre aceasta actiune valabila pentru tot cartierul si evident ne intrebam cum si cine ia deciziile.
Astfel, situatia asta ne duce cu gandul la vestita Ordonanta 13 si probabil am putea parafraza cunoscuta zicala “Noaptea ca hotii” in ceva similar si potrivit noua.

Conform legii, prin Adunarea Generala, proprietarii pot constitui un fond de o valoare fixa pentru una sau mai multe lucrari bine definite ofertele pentru care sunt aduse la cunostinta proprietarilor de catre Comitetul Executiv/Presedinte avand ca referinta date, sume si oferte concrete astfel proprietarii sa poata decide in cunostinta de cauza.

Dorim sa aducem spre dezbatere publica a locuitorilor cartierului Militari Residence si spre atentia actualei conduceri a Asociatiei de Proprietari Militari-R Asociatie, dar si celor afiliate, cateva aspecte referitoare la Adunarea Generala, structura de organizare si proiectele necesare cartierului.

Data Adunarii Generale
Asa cum au propus mai multi locatari pe diverse canale de comunicare, propunem ca Adunarea Generala sa aiba loc dupa data de 15 Septembrie.

Motivatie: Fiind sezonul estival/vacante cel mai probabil prezenta va fi nesatisfacatoare. Dupa inceperea scolii ne asteptam ca prezenta sa fie mai mare, implicit numarul de oameni implicati in problemele cartierului va fi mai mare.

Un alt motiv pentru amanarea Adunarii Generale este faptul ca nu exista nicio urgenta in a crea fondurile. Reparatiile urgente din parculete pot fi suportate cu usurinta de catre fondul de penalitati deja existent.

De asemena, riscul timpului scurt pentru strangerea banilor poate fi micsorat sau chiar eliminat printr-o planificare corespunzatoare a platilor respectiv in primele luni sa se plateasca mai mult si in celelalte mai putin pana se atinge bugetul alocat si aprobat de catre proprietari in Adunarea Generala. Este posibil ca acest lucru sa nu fie necesar in functie de ofertele gasite, modul de plata, etc.

Avem convingerea ca se poate gasi o solutie.

Structura Asociatiei de Proprietari

Dupa cum stiti deja complexul Militari Residence este compus din 61 de blocuri care sunt impartite in mai multe Asociatii de Proprietari sub ‘umbrela’ unui singur presedinte.

Propunem spre dezbatere urmatoarele:

  • Actualul post de presedinte al Asociatiei de Proprietari sa fie desfiintat si in locul sau sa fie create alte cel putin 3 posturi similare.
  • La Adunarea Generala sa se puna la vot validarea sau schimbarea actualului Comitet Executiv
  • La Adunarea Generala sa se puna la vot validarea sau schimbarea actualei Comisii de cenzori si presedintele acesteia.
  • Motivatie: Salariul oferit presedintelui Asociatiei nu se justifica prin prisma faptului ca numarul de blocuri in gestionare este mare, volumul de munca prea mare si astfel procentul solicitarilor rezolvate per bloc este mic.

    Avand trei presedinti cu un salariu la nivelul pietii si aprobat de catre Adunarea Generala, va exista posibilitatea impartirii numarului de blocuri, respectiv a responsabilitatilor si volumului de munca la 3. Astfel timpul mediu alocat rezolvarii solicitarilor pentru un bloc va creste.

    Consideram ca nu este nici eficient si nici corect ca odata cu afilierea a noi blocuri sa creasca salariul unui singur presedinte in conditiile in care volumul de munca creste dar capacitatea presedintelui de a solutiona problemele cartierului nu.

    O alta solutie simpla ar fi ca fiecare Asociatie de Proprietari din Militari Residence sa aiba propriul presedinte. Cel mai probabil aceasta solutie va creste bugetul necesar pentru salarii, dar in acelasi timp va creste atat eficienta rezolvarii solicitarilor cat si transparenta.

    Puncte pe ordinea de zi a Adunarii Generale

    La Adunarea Generala ce urmeaza a fi facuta sa se adauge pe ordinea de zi punctul de prezentare a situatiei cartierului, raportul financiar-contabil, cheltuielile, situatia fondurilor de reparatii/rulment/penalitati, etc.

    Motivatie: Sunt doua motive simple:

    1. Din informatiile noastre nu s-a facut vreodata
    2. Acest lucru il impune legea prin articolele:

    Legea 230/2007

    Articolul 33 punctul 1 litera D: Comisia de cenzori cel putin o data pe an, intocmeste si prezinta adunarii generale rapoarte asupra activitatii sale si asupra gestiunii asociatiei de proprietari, propunand masuri .

    Articolul 36 punctul 1 litera D: Administratorul are obligatia sa faca informarea trimestriala, in scris sau prin posta electronica, a proprietarilor, membrii asociatiei de proprietari, cu privire la situatia financiara cuprinzand toate elementele de cheltuieli, venituri, incasari si plati aferente asociatiei de proprietari, sub semnatura proprie si contrasemnata de presedintele si de cenzorul asociatiei de proprietari.

    Articolul 45 punctul 2: Inainte de inceputul urmatorului an fiscal si pentru fiecare an fiscal ce urmeaza, comitetul executiv va pregati si va prezenta proprietarilor in adunarea generala un buget anual de venituri si cheltuieli, suficient pentru a acoperi cheltuielile asociatiei de proprietari, inclusiv fondurile necesare organizarii si functionarii acesteia.

    Proiecte spre dezbaterea locatarilor

    Mai jos regasiti o lista de posibile proiecte necesare cartierului Militari Residence.

    Mentionam ca toate aceste proiecte necesita sustinere financiara mai mare sau mai mica fie prin crearea unui fond de investitii fie prin folosirea fondului de penalitati existent.

    Ar fi bine ca toti locatarii care au de mentionat o problema sa isi spuna cuvantul.

    Asteptam solutiile si ofertele Cometului Executiv pentru problemele venite din partea locatarilor.

    1. Limitatoare de viteza pe strazile cartierului

    Motivatie: argumentele sunt evidente si nu necesita multe explicatii. In primul rand nu exista trotuare in cartier. Avem foarte multi copii. Sunt multi teribilisti care circula cu viteza prin cartier. Traficul pe unele strazi a crescut din cauza sensului unic.

    Amplasarea unor limitatoare in locuri cheie nu ar trebuie sa aiba costuri mari.

    1. Deszapezire

    Motivatie: In acest moment nu exista vreun plan stabilit prin care cartierul Militari Residence sa fie deszapezit. Pana in acest moment dezvoltatorii cartierului au participat activ la deszapezire si le multumim pe aceasta cale.

    Solutiile existente:

    • Deszapezire in regie proprie
    • Externalizare
    • Fiecare bloc isi deszapezeste zona din jur, ceea ce pare un pic de domeniul Science Fiction, dar nu neaparat imposibil.

    Decizia apartine locatarilor.

    1. Reparatia drumurilor Rezervelor 89, 91 si 62

    Motivatie: Aceste drumuri se afla deja intr-o stare precara si se degradeaza constant.

    1. Reparatia locurilor de joaca.

     Motivatie: Avand in vedere ca nivelul de reparatii facute a fost limitat si dotarile parcurilor au fost folosite neadecvat, starea locurilor de joaca s-a inrautatit.

    Asteptam evaluarea comitetului executiv cu necesitatile locurilor de joaca si ofertele de rezolvare a acestora.

    1. Gasirea unei modalitati de limitare a accesului masinilor straine pe Rezervelor 62 si 54.

    Motivatie: Avand in vedere sensurile unice, multi soferi folosesc aceste drumuri si nu numai pentru a evita ocolul pe Apeductului. Avand in vedere cresterea traficului pe aceste drumuri, drumurile au un ritm mai alert de degradare, de asemenea probabilitatea de incidente/accidente creste datorita traficului mai intens.

    1. Marcarea tuturor locurilor de parcare

    Motivatie: O analiza a spatiului de parcare si marcarea corespunzatoare poate creste numarul total de locuri de parcare disponibile prin eficientizarea spatiului existent.

    1. Eliminirarea de pe lista a proiectului de acoperire a ghenelor acolo unde nu se doreste.

    Motivatie: Avand in vedere ca nu este un proiect general pe cartier, impunerea acestei solutii este neadecvata. In situatiile in care locatarii nu isi doresc acest lucru, nu se poate impune acoperirea ghenelor.

    De asemenea acoperirea ghenelor satisface conditiile de a avea un acoperis deasupra capului pentru oamenii strazii, mirosul si mizeria persistand in astfel de ghene.

    Meniuni:

    • Lista proiectelor nu ar trebui sa se resume la un numar de proiecte si ar trebui rezolvate in functie de prioritate.
    • Este de la sine inteles ca nu se pot rezolva toate proiectele in acelasi timp.
    • Unele proiecte se pot aplica doar in cazul anumitor Asociatii de Proprietari din Militari Residence

    Indiferent de proiectele studiate de catre Comitetul Executiv, ar fi indicat ca solutiile si ofertele sa fie facute publice inainte de Adunarea Generala, astfel incat locatarii cartierului sa aiba ocazia si timpul necesar sa analizeze si sa dezbata.

    MRESIDENCE.ro