Supra aglomeratia, lipsa spatiilor verzi, lipsa locurilor de parcare, iresponsabilitatea si bizonismul sunt doar cateva din notiunile ce descriu prezentul in Militari Rezidence, dar in mod special viitorul.

Marea majoritatea a potentialilor cumparatori de apartamente (noi) se uita la doua lucruri: locatia si pretul. O abordare ce in dese randuri este gresita si creaza regrete ulterioare. O achizitie ieftina intr-o zona cu viitor sumbru s-ar numi o investitie proasta. De altfel, multi proprietari din Militari Residence care au plecat deja sau sunt pe cale sa plece, au cumparat cu gandul la Residence si au vandut sau inchiriat cu totul alte ganduri.

Primul lucru la care trebuie sa renuntam cand ne gandim la acest cartier (si la unele de langa) este notiunea de Residence, o notiune inselatoare. Zona a devenit un semi sector 6.5 sau o suburbie a satelor Rosu si Dudu, cu blocuri construite peste tot, inghesuit si fara nici o viziune sau tendinta de Residence.

Luand lucrurile punctual si considerand faptul ca un lucru negativ in Militari Residence, care se regaseste in Bucuresti sau in alte zone, ramane un lucru negativ, avem:

LOCATIE
Este o zona supra aglomerata in continua dezvoltare. Avand in vedere faptul ca in zona au aparut mai multi dezvoltatori imobiliari, aglomeratia din zona a inceput sa creasca exponential. Blocuri multe si inghesuite, spatii verzi extrem de putine si o populatie mare si in continua crestere. Santierele, praful, muncitorii necalificati/needucati sunt continue ani la rand si nu se vor opri prea curand. Viitorul acestei zone nu pare stralucit, avand in vedere ca aparent nu prea exista un plan de urbanism.

SIGURANTA
Atat zona cat si populatia cresc mai repede decat celelalte aspecte necesare pentru a creste si siguranta in zona. Locatarii nu se grabesc sa isi schimbe buletinele, respectiv sa apara in evidentele locale si nealocarea personalului necesar de catre MAI, aspecte legate intre ele, face ca aceasta zona sa fie una foarte nesigura. Cazurile de furturi din blocuri, apartamente, masini sau boxe nu sunt putine. Cersetoria se practica din ce in ce mai des si numarul persoanelor dubioase ce traverseaza cartierul in lung si in lat din ce in ce mai mare.
Ar fi necesara o sectie de politie chiar in zona, lucru ce nu pare realizabil in viitorul apropiat sau mediu.

TRANSPORT
Cele doua linii RATB, 138 & 178, sunt un mare plus pentru zona. Problema consta in faptul ca acel mare devine mic. Continua crestere a zonei, respectiv a populatiei, fac ca aceste doua linii sa devina insuficiente. Mai mult, numarul masinilor RATB a scazut constant din cauza necesitatilor RATB pentru alte zone mai prioritare sau a defectiunilor tehnice, lucru confirmat chiar de RATB.

SPATII VERZI
Din pacate pentru locatari, spatiile verzi nu produc bani si in consecinta astfel de spatii sunt extrem de putine raportat la populatia din zona. Acele “numeroase” spatii verzi, cu insistenta promovate de dezvoltatori, reprezinta un truc de marketing ca se ia ochii potentialilor cumparatori. Spatiile verzi sunt putine si supra aglomerate. Spatiile de joaca pentru copii sunt folosite atat de cei din Militati Residence, dar si din cartierele din preajma care nu au astfel de spatii si chiar si de locatarii din Chiajna. Acest lucru duce la o degradare mai rapida si dificultati de intretinere a spatiilor de joaca pentru copii. De asemenea, atat problema animalelor fara stapan, dar si proprietarii iresponsabili de animale duc la cazuri de toxo cara in randul copiilor.

LOCURI DE PARCARE
Insuficiente si devine o problema cronica din ce in ce mai grava. Este arhi cunoscuta aceasta problema si exemple multiple se regasesc in sectiunea dedicata (click aici) dar si postarile aproape zilnice de pe grupurile de Facebook. Aceasta problema se datoreaza in mare: 1. Blocurile sunt prevazute din start cu un numar insuficient de locuri de parcare. 2. Treptat, cei care au apelat la creditul imobiliar si nu numai, isi revin din “socul” investitiei si achizitioneaza un autoturism atat de necesar in aceasta zona. 3. Masini vechi lasate de izbeliste. 4. Samsarii ocupa si ei locurile de parcare din cartier, zona fiind populata si plina de potentiali clienti. 5. Numarul masinilor creste intr-un mod constant. Avand in vedere directia de dezvoltare a zonei, problema insuficientei locurilor de parcare va deveni si mai grava.

INFRASTRUCTURA RUTIERA
Avand in vedere modul in care au fost facute drumurile din cartier (beton amprentat/elicopterizat), traficul greu si degradarea continua, viitorul nu suna bine in special considerand faptul ca drumurile sunt proprietate privata. Pe partea cealalta, drumurile publice, desi au fost asfaltate, se gauresc si se peticesc prost de catre dezvoltatorii din zona in urma diverselor interventii pentru conectarea la conductele de apa si canalizare, crearea de noi conducte etc. In acest moment, drumurile incep sa arate din ce in ce mai prost. Pe langa calitatea drumurilor mai exista problema traficului greu si nenumarate au fost cazurile cand cozile pentru intrarea in cartier incepeau de pe bulevardul Iuliu Maniu sau strada Apeductului. De asemenea, trotuarele atat de necesare pe strada Rezervelor, au fost facute in detrimentului carosabilului, ingustandu-l aproape de limita legala. Desi crearea lor este laudabila si absolut necesara, modul de implementare denota lipsa de viziune. In curand va fi nevoie de solutii eficiente si viabile de reorganizare a infrastructurii rutiere din zona.

SITUATIA FINANCIARA & INVESTITII
Un lucru care nu iese in evidenta la inceput sau mai exact este ignorat de marea majoritatea potentialilor cumparatori este partea financiara a cartierului, dar si administrativa. Peste 630 de mii de RON restante si cresterea constanta a acestei sume arata situatia delicata in care se afla Militari Residence. Faptul ca pana si dezvoltatorii apar frecvent pe listele de intretinere cu restante este edificator si arata responsabilitatea existenta in ceea ce priveste plata intretinerii. Cum suma nu poate creste la infinit si la un moment dat banii pentru facturile de utilitati nu vor mai fi, este evident ca mai devreme sau mai tarziu aceasta “bomba cu ceas” va exploda daca nu se vor lua masurile urgente necesare.

O data vandute, apartamentele/blocurile intra intr-o Asociatie de Proprietari, implicit proprietarii vor trebui sa se gospodareasca singuri, orice alta investitie din partea dezvoltatorilor oprindu-se. Una din solutiile adoptate de cateva din blocurile din cartier a fost crearea unui fond de investitii pentru bloc pentru diverse imbunatatiri, cum ar fi sisteme de supraveghere 24/7, interfon si altele. Dar o astfel de solutie necesita mai multe aspecte greu de gasit in cartier: 1. oameni implicati in baza de voluntariat. 2 vecini cerebrali care inteleg termenele traiului la bloc si bunastare comuna.

UNITATI COMERCIALE
La acest capitol cartierul sta extrem de bine. Unitatile comerciale din cartier sunt multe si variate, de la magazine alimentare, Mega Image pana la Pet Shops, Farmacii, Saloane de infrumusetare si Cabinete stomatologice.
De asemenea, la cinci minute distanta se gasesc si alte unitati comerciale gen Carrefour, Hornbach sau Kika.

UNITATI EDUCATIONALE
Momentan solutiile raman unitatile particulare sau cele din Bucuresti. Speram ca proiectul scolii in zona, promis de Primaria Chiajna, sa fie pus in aplicare cat de curand si sa nu ramana o promisiune electorala pentru alegerile din 2016.

In concluzie, terminam cum am inceput. Fara o interventie prompta a primariei Chiajna prin tinerea sub control strict (conform legii) a dezvoltarii zonei dupa un plan de urbanism bine pus la punct si respectarea necesitatilor populatiei din zona atat de catre dezvoltatorii imobiliari, MAI dar si a primariei Chiajna, viitorul zonei nu pare unul foarte stralucit.

Necesitatile ar fi multe, dar cele urgente ar fi:

SECTIE DE POLITIE – pentru cresterea sigurantei

TRANSPORT – suplimentarea liniilot RATB si aducerea in cartier a liniilor interne din Chiajna

DRUMURI – este necesara mentenanta prompta a drumurilor. Infrastructura rutiera trebuie modificata/reorganizata pentru a fluidiza traficul.

SPATII VERZI – necesitatea unui parc de dimensiuni mai mari devine din ce in ce mai evidenta

ADMINISTRATIE – sunt necesare actiuni prompte si stricte in ceea ce priveste neplata intretinerii pentru evitarea unui dezastru

EDUCATIE – scoala promisa de Primaria Chiajna trebuie sa devina realitate si sa nu ramana la nivel de promisiune electorala

LOCURI DE PARCARE – in primul rand eliberarea autorizatiei de constructie de catre primarie doar pentru proiectele imobiliare ce prevad un numar necesar de locuri de parcare conform legii

MRESIDENCE.ro

By | 2017-05-19T15:13:00+00:00 March 27th, 2016|Categories: Stiri|Tags: , , , |1 Comment

One Comment

  1. sorin March 28, 2016 at 3:50 am - Reply

    daca ai asa de multe nemultumiri , cel mai bine este sa te muti ……deci MUTA TE , pa pa

Leave A Comment Cancel reply