Noi taxe in Militari Residence

In ultima perioada Asociatia de Proprietari doreste sa creeze doua noi fonduri, adica noi taxe.

In primul rand modul de creare a fondurilor nu pare a fi in concordanta cu legislatia in vigoare.
In al doilea rand, nu exista niciun plan sa reprezinte baza legala pentru aceste fonduri. Doar se doreste strangerea banilor si ce se va face cu ei se va vedea ulterior, ceea ce este ilegal.
In al treilea rand. avand in vedere transparenta zero din partea asociatiei si suma consistenta (834.768 RON pe an) este neclar modul in care vor fi gestionate aceste fonduri.

Situatia neclara in cazul acestor fonduri este cu atat mai accentuata cu cat cunostintele despre lege nu par la nivelul necesar si s-a dat de inteles foarte clar ca nu exista vreun plan sau studiu de necesitati si oferte care sa stea la baza crearii acestor fonduri.
Senzatia lasata este: Dati-ne banii ca stim noi ce sa facem cu ei.

De exemplu, la intrebarea ce anume se va face cu fondul de deszapezire raspunsul fiind ca se va achizitiona un uilaj de 20 de mii de euro sau 60 de mii de euro sau poate un autoturism 4×4 ceea ce indica din nou faptul ca nu exista vreun plan sau studiu pentru acest fond.

Orice companie ce se doreste a fi eficienta va externaliza un serviciu pe care nu poate sau nu doreste sa il faca.
Noi dorim sa cumparam un utilaj pentru un cartier de 61 de blocuri, sa platim taxe, asigurari si mentenanta ca sa il folosim de 3 ori pe an.
Achizitia unui utilaj pentru o folosire extrem de limitata este ilogica.

Pe partea cealalta, scopul declarat al fondului de investitii pe cartier este reparatia locurilor de joaca si acoperirea ghenelor. La un simplu calcul unde inmultim 5797 de apartamente ori 7 lei taxa o sa avem 40.579 RON pe luna sa reparam parcuri. Speram ca in Militari Residence o sa avem un Divertiland al nostru avand in vedere suma alocata pentru parcuri. De asemenea, inchiderea completa a ghenelor are doar dezavantaje si drept exemplu se pot lua ghenele actuale inchise unde exista constant atat miros cat si mizerie.

Deci niciunul din fonduri nu are ca baza vreun studiu sau o suma exacta necesara ce trebuie stransa pentru o lista clara de lucrari. Lucru ilegal de altfel.

Lipsa transparentei de pana acum a Asociatiei pune un semn mare de intrebare asupra modului de gestionare a sumelor rezultate din aceste fonduri.
Sa nu uitam ca aceste sume sunt consistente si nu sunt aplicabile pentru niste plati imediate (enel, apa nova, etc).

Fond pentru deszapezire 5797 x 5 = 28.985 RON si Fond pentru Inverstitii: 5797 x 7 = 40. 579 RON cu un total de 69.564 RON pe luna si 834.768 RON pe an.

Avem aproape 200.000 de euro pe an (834.768 RON) intr-o gestionare cu vizibilitate minima.

In concluzie, de buna credinta si legal ar fi sa se indeplineasca urmatoarele conditii legale:

  • Sa se faca un studiu cu necesitatile cartierului
  • Sa se faca un plan concret de achizitii si strangerea celor mai bune oferte
  • Planul detaliat si ofertele trebuie prezentate si aprobate in cadrul Adunarii Generale a Proprietarilor
  • Se va pune la punct modul legal de creare a acestor fonduri incluzand punctele de mai sus, suma ce revine fiecarui locatar, perioda de achitare, etc.

Locatarii cartierului Militari Residence mereu au fost de acord sa participle financiar la diverse proiecte locale necesare, dar corect ar fi sa stie pentru ce vor da bani si sa existe rezultate vizibile.

MRESIDENCE.ro